Verhuren

Over Amstel Housing
Amstel Housing bestaat inmiddels alweer ruim 10 jaar en heeft in de loop van de tijd kantoren gevestigd in Amstelveen, Haarlem, ‘t Gooi, Utrecht, Rotterdam, Den Haag en Breda. Sinds de oprichting in 2002, heeft Amstel Housing een solide reputatie opgebouwd als professionele en deskundige huur- en verhuurmakelaar met een breed scala aan diensten voor internationale bedrijven, expats en huiseigenaren.
Onderaan deze pagina vindt u uitgebreide informatie over onze diensten en de verhuurmarkt, maar voor een snel overzicht, hieronder een 5-stappen aanpak voor de verhuur van uw woning.

De verhuurprocedure in 5 stappen:
Stap 1: Het opnemen van de woning in onze portfolio

Wij komen graag vrijblijvend bij u langs om kennis te maken en de mogelijkheden voor verhuur te bespreken. U kunt uw wensen en verwachtingen kenbaar maken en wij kunnen u een realistisch beeld geven van een (marktconforme) huurprijs en de haalbaarheid van verhuur. Ook juridische aspecten van de verhuur en uitleg van de verdere procedure komen uitgebreid aan bod tijdens de eerste kennismaking.
Indien dit niet mogelijk of lastig is, is het vanzelfsprekend ook mogelijk om een en ander telefonisch of via e-mail af te handelen.

Stap 2: Het presenteren & adverteren van uw woning
Een goede en heldere presentatie van uw woning is van groot belang. Wij verzorgen dan ook een uitgebreide presentatie inclusief gedetailleerde omschrijving en duidelijke foto’s van de woning op onze website. De woningen in onze portfolio worden automatisch eveneens getoond op diverse op de doelgroep (m.n. expatriates) gerichte platforms zoals Pararius.com, Xpatrentals.com, Justlanded.com en indien gewenst ook op Funda. Dit alles met het doel de woning bij zoveel mogelijk potentiele kandidaten onder de aandacht te brengen.
Daarnaast maken wij als verhuurmakelaar gebruik van een uitgebreid netwerk van collega-bemiddelaars, met wie we ons aanbod met regelmaat uitwisselen.

Stap 3: Het bezichtigen van uw woning en selecteren van kandidaten
Uiteraard coördineren en begeleiden wij de bezichtigingen van de woning met potentiele kandidaten. Indien er serieuze interesse getoond wordt, zullen wij de voorwaarden en de achtergrond van de kandidaat met u bespreken om te zien of we tot een overeenkomst kunnen komen tussen u en de kandidaat-huurder.

Stap 4: Het opstellen van de huurovereenkomst
Indien er inderdaad overeenstemming is bereikt over de huurprijs en andere condities, stellen wij de huurovereenkomst tussen u en huurder op. Amstel Housing werkt met de door juristen opgestelde standaard huurovereenkomst en algemene voorwaarden van de Vereniging Verhuurmakelaars Amsterdam (VVA), waarbij onze organisatie is aangesloten (www.vvamsterdam.org).

Stap 5: De sleuteloverdracht
Op de ingangsdatum van de huurovereenkomst vindt de sleuteloverdracht plaats, waarbij wij een inspectierapport van de conditie van de woning opstellen en de inventarislijst controleren.
Uiteraard dient de huurovereenkomst getekend en de betaling van de huursom en waarborgsom voldaan te zijn alvorens de huurder de sleutels krijgt overgedragen.
Bij de uitcheck maken wij wederom een dergelijk rapport op en vergelijken deze met het beginrapport om te kunnen vaststellen of er schade is ontstaan, en we begeleiden u bij de afwikkeling hiervan.

Amstel Housing werkt op basis van “no cure no pay” . Indien u meer informatie wenst over de mogelijkheden voor verhuur, de kosten voor bemiddeling van uw woning bij verhuur, een advies huurprijs e.d., dan maken wij graag vrijblijvend een afspraak met u.

Lees meer

Heeft u nog vragen we nemen graag contact op!

Laat ons u bellen!